Někdy se ví...

Je to divné snažit se shrnout život do pár fotek. Vybrat tři písničky. Napsat desetiminutový proslov, ve kterém má být všechno.
Je těžké snažit se to udělat tak vyváženě, aby byli dojati všichni. Aby v tom každý aspoň kousek sebe poznal. Aby se nikdo neurazil.
"Vyberte šest, sedm fotek, které se budou promítat během proslovu řečníka." Nemožné. Do užšího výběru jich šlo 200. Stáhnout to šlo na 75. Ani o fotku méně.
Je divné koukat se na kamaráda stojícího v první řadě čestné stráže, který musí zavírat oči, protože mu tečou slzy.
Je skvělé číst a slyšet na kolik lidí se dá spolehnout. Kteří v takové chvíli obejmou a pohladí.
A je neskutečné vidět smuteční síň nacpanou k prasknutí tak, že lidi musí stát i venku.
Je těžké loučit se s někým, kdo byl celých těch 27 let na prvním místě, a i přesto, že mu celou tu dobu nefungovalo srdce správně, odešel nakonec až moc rychle...
Je to zvláštní, víc než rok se iracionálně bát zvednout telefon, že z něj bude znít ta hrozná zpráva... A pak ho zvednout a místo pozdravu říct jen "Už?". Protože to člověk prostě ví, když se to stane...
Je tak smutně krásné dávat kytky z hrobu do kyblíku, aby déle vydržely. A pak jet pro další tři, protože těch kytek bylo tak moc...


Já vlastně asi nemám už co psát. Všechno jsem za ten poslední týden napsala a řekla snad tisíckrát. Netrápil se, nic ho nebolelo, prostě usnul. Když se to muselo stát, byla tohle nejlepší možnost. A při proslovu pan řečník řekl všechno, co jsem mu sepsala. Nejdůležitější ale byly dvě věty. "Neznám člověka, který by ho neměl rád." a "Víla děkuje za všechno, co pro ni udělal a co ji naučil." Nemohla jsem si přát lepšího člověka, který mě mohl vychovat. Věnoval se mi tak, že by jiní mohli závidět. Byl prostě můj. A to, že mu letos zemřel nejlepší kamarád, dvě hodiny po tom, co od něj odešel z návštěvy, kde byl ještě v pohodě, ho zničilo. Teď už tam jsou spolu. A je jednodušší se loučit, když člověk věří tomu, že duše pokračuje dál. Protože se ještě někdy potkáme. 'Snad mě jednou bude u sebe chtít.'


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu