Pár slov na úvod

Proč Víla?

Ze všech slov, které na světě existují mě nenapadlo slovo, které by mě vystihovalo lépe. Slovanský název "víla" byl totiž odvozen od slova "bláznivá". V původním pojetí také víly nebyly ty nadpřirozené bytosti, které si vybaví všichni dnes, ale byly to čarodějky. A já sdílím názor jednoho známého českého zpěváka, který říká, že každý z nás je svým způsobem čaroděj. Na Slovensku se místo víly používá výraz bosorka. Eláni ve stejnojmenné písni zpívají: "Tebe raz pristihnu, usvedcia, ohalia, prohlasi za svatu, alebo upalia." A to jsem taky já. Buď mě lidi mají rádi nebo mi nemůžou přijít na jméno. Hodná, ale pro některé potvora. Dvě strany stejné mince. No a poslední důvod, proč jsem Víla je ten, že víly v noci tančí a přes den spí. Mohla bych si říkat také sova, ale to není tak poetické.


Proč v domácnosti?

Aktuálně trávím čas jako žena v domácnosti. Nestarám se však o děti, nýbrž o staršího člověka, který potřebuje stálý dohled.

O čem bude tento "blogísek"?

Přála bych si publikovat sem především recenze na knížky, které přečtu. A že je jich opravdu mnoho, když více méně nic jiného dělat nemůžu. Možná se tady někdy objeví nápad na to, jak si usnadnit život, čili různé vychytávky, které doma používám. Ale zase tak šikovná nejsem. Samozřejmě se ani nevyhnu článkům o tom, co zajímavého mě potkalo, protože relaxovat musí i člověk, který je na plný úvazek zaměstnán doma. No a nakonec - mé předsevzetí, o kterém však už předem vím, že bude těžké dodržet, je vydávat zde články s jistou pravidelností.

Doufám, že se vám v mé domácnosti bude líbit.
A nebojte se psát komentáře. Jako žienka domácá si k vám ráda budu chodit číst.













Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu