Detektivky

Když za mnou Kladeňáček jezdí, při jednom z přestupů má čas na návštěvu antikvariátu. A tak mi vždycky píše, která levná kniha ho zaujala, a já pak vždycky rychle hledám hodnocení na databázi knih. Abych to uvedla na pravou míru, on nečte. Čtu já. Ale vzhledem k tomu, že mu každou knihu podrobně převyprávím (on je stejně nikdy nepřečte, takže žádné spoilery nedělám), už dobře ví, jaký je můj knižní vkus. Takže se většinou přesně trefí.

Ale dnes mě přiměl k tomu napsat myšlenku, která mě trápí už delší dobu.

Proč na různých databázích u hodnocení detektivek mají lidé potřebu vyzradit zápletku?! A hned v druhé větě... Už jsem rezignovala na to číst dlouhá hodnocení, právě proto, že na konci většinou figuruje, ať už v menší nebo větší míře, vyzrazení děje. Ale fakt v prvních dvou větách???

"Skvělá kniha. Od začátku jsem čekal, že vrah je A, fakt mě překvapilo, že to byl B."
"Líbilo se mi, že spisovatel vraha ztvárnil jako nenápadného _doplň povolání dle libosti, které se v knize vyskytne pouze jednou_."
"Nebavilo mě to. Bylo mi už od začátku jasné, že ho zabil XY. A fakt že jo."

A mohla bych pokračovat dále.

Je mi jedno, jestli to ten člověk napíše schválně, nebo je tak hloupý, že mu nedojde, že tím zkazí celý zážitek druhému člověku, či jestli se chce pouze podělit o čerstvě nabytý zážitek z knížky.

Mám pro takové lidi pouze jediný vzkaz.

ZA TOHLE SE BUDETE SMAŽIT V PEKLE! :D


Toto téma mě však dovedlo ještě k jedné otázce. Podle čeho si vybíráte knížky vy? Ačkoli to bude znít bláznivě, přiznám se, že pro mne je nejdůležitější přečíst si nejdříve úplně poslední větu. A rozhoduji se podle ní.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu