Starý blbec

Památník Lidice.
Dobový dokument, rozhovory s lidmi, kteří to přežili.
Jen proto, že byli malé děti.
Slzy na krajíčku.
"Vyrvali nás z náruče."

Procházka po pietním místě.
Zeď, u které je stříleli.
Dvě kulky do hrudi, jednu do hlavy. A jednu jen tak. Pro jistotu.
Základy kostela. Školy. Domů.
Sochy na počest dětí a matek.
Původní hřbitov.
Ani ten jim nebyl svatý.
Vykopali nebožtíky, zničili stromy.
Zbyla holá země.

A pak vztek.
Hrozný vztek na pána, který nechal své dva vnuky jezdit na kole po tom památném místě.
Po základech vypáleného kostela.
"Vám to přijde v pořádku? Nechat je jezdit tady? Když už nectíte zákazy, tak snad máte aspoň duši..."
"My jsme místní. Kluci si tady mohou jezdit jak chtějí. No přece je nenechám jezdit po cestě!"

A jen proto, že mě můj děda vychoval jako slušnou dívku, která si váží svých kořenů a má ke starším úctu, jsem spolkla to, že ... no dobře nespolkla, pro sebe jsem si stejně řekla, že většího kokota svět neviděl.
A pak jsem si usušila slzy...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu