nevychovaná

Tak jsem prý nevychovaná. Samozřejmě.

Protože je naprosto v pořádku nezeptat se a zasadit si na naší zahrádce cibuli.
Protože je naprosto v pořádku slíbit, že sekačku vrátí maximálně den poté a pak týden čekat a dostat ji z něj násilím.
Protože je naprosto v pořádku, když ji teda laskavě přiveze zničenou.
Protože je naprosto v pořádku zalít si tu pitomou zeleninu, ale ani nepřijít pozdravit majitele.
Protože je naprosto v pořádku přijít neohlášeně, vlézt si do kuchyně, sebrat si talíř, uvařit si sám kafe...
Protože je naprosto v pořádku nepřijít, když se vlastnímu otci stane nehoda, a pomoct mu upravit pokoj tak, aby už se to stát nemohlo. A ještě se mu za to smát.
Protože je naprosto v pořádku říkat mi, že jsem ta brněnská píča.


Tohle všechno je naprosto v pořádku.
To já jsem ten nevychovanej spratek, mi bude říkat ta jeho nádhera...

Mno, nádhera... spíš přežvýkavec...
"To je ale kráva."
"Cos to o ní řekl?!"
"Hm, že je to kráva?"
"Kráva je slabé slovo!"

A pak mi budou k narozeninám přát, abych se tolik nerozčilovala.
Abych byla více v klidu.
Abych neměla potřebu bušit pěstí do zdi.

Ale jak to mám dělat, když cítím takovou hroznou nenávist. Nenávist nad nespravedlností. Že si někteří lidé mohou dělat co chcou, ale stejně budou o mě říkat, že já jsem ta nevychovaná pí. Jen protože jsem řekla vlastní názor. Názor, ve kterém jsem řekla pravdu! Pravda není v módě, a už vůbec ne, když se na ni nikdo neptá.

"Na, tady má XY tu sekačku!" řekl opile a podrážděně.
"Jak XY? Snad děda ne? Je to JEHO zahrada, JEHO sekačka a ON ti volal, abys mu to vrátil!" zařvala jsem trošku víc hlasitě, ale přes rámus toho zrezlého auta to bylo nutné, aby mě vůbec slyšel.
"Jak se to jako chováš?!?!" Odvětila mi coura.
... Jako kráva se chovám, abyste mi vy dva rozuměli. S Angličanem přece taky nebudu mluvit finsky...

Ale rodička to vystihla dobře. Má nevychovanou dceru, která za celou školní docházku donesla jedinou poznámku. Kdyby si ji pořádně vychovala, možná by nedonesla žádnou. A na tu magistru by dostudovala za 10 semestrů a nemusela o půl roku prodlužovat. Fakt, kéž by všechny děti byly takhle nevychované...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu